سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره و تعیین سطح زبان انگلیسی

در قسمت مشاوره و تعیین سطح زبان آموز هدف دهی شده و یک شمای کلی از آنچه قرار است در آموزشگاه به دست آورد را می بیند و 10 الی 15 دقیقه مورد سنجشهای شنیداری (listening)، گفتاری (speaking)، نوشتاری (writing) و خواندن (reading) قرار میگیرد و بدین وسیله رتبه زبانی او تعیین می گردد و قابلیت ثبت نام در کلاسی که تعیین شده را پیدا میکند
راهنمای تعیین سطح
جهت آشنایی با سطوح زبان انگلیسی کلیک کنید
قسمت تعیین سطح :
1. زبان آموز توسط 1 الی 6 دسته لغت بسته سطح توانش مورد آزمون قرار می گیرد و در این بخش لهجه (accent) مربوط به لغات و همچنین سطح (vocabulary) او مورد سنجش قرار میگیرد.
2. زبان آموز با توجه به سطحش به طور پویا 2 الی 5 متن (reading) را می خواند و بدین ترتیب لهجه (accent) او در قالب عبارات و لغات و جملات تعیین می گردد.
3. در صورتی که سطح زبان آموز بالا بود وارد این مرحله شده و با 1 الی 3 متن کاملا فارسی مورد آزمون قرار می گیرد که باید برگردان فارسی به انگلیسی این متون را به طور روان و سریع در ذهن خود گردآورد و بازگو کند تا مهارت صحبت کردن (speaking) او سنجیده شود و همچنین سطح درک مطلب (understanding) او سنجیده می شود که در واقع می توان گفت این مرحله بخش اعظمی از کار را تشکیل می دهد.
4. بنا به تشخیص استاد زبان آموز با لغات سخت موجود در کتاب مورد آزمون املا قرار می گیرد و 5 الی 10 لغت را بازنویسی می کند تا سطح توان نوشتاری (writing) او تعیین شود.
5. بنا به تشخیص استاد، زبان آموز 1 یا 2 فایل صوتی را که استاد برای او پخش می کند را گوش داده و آنها را به فارسی بازگو می کند تا مهارت شنیداری (listening) او و همچنین سطح درک مطلب (understanding) او سنجیده می شود.
*مراحل 4 و 5 شامل همه افراد نمی شود و فقط افرادی که مراحل 1 تا 3 را با نمره بالای 50 گذرانده باشند وارد این مراحل می شوند.

مشاوره-و-تعیین-سطح-زبان-انگلیسی